Monday, March 7, 2011

Terima Respon Untuk Kali Pertama ...

Sesudah lebih 20 hari, akhirnya respon pertama dari penyiar diterima hari ini. Itupun sesudah satu aduan dibuat kepada badan suruhanjaya yang bertanggungjawab memantau industri terbabit. aduan kepada MCMC dibuat melaui laman web dan ternyata membuahkan hasil apabila saya akhirnya mendapat 'perhatian' dari penyiar.

Walaubagaimanapun, respon awal yang diberikan amat mengecewakan apabila saya sekadar diberitahu bahawa tiket saya telah ditutup selepas panggilan pertama dibuat. Closed without customer being attended? This raise doubt to the procedures and control measure observed in attending customer complaint. How can a complaint be considered resolved without customer actually being attended??

Janji pegawai yang memantau kes ini bahawa mereka sedang 'melihat' masalah saya dan akan sentiasa memaklumkan sebarang perkembangan terkini. 7 Mac 2011, Syarikat yang berbangga kerana telah mengubah lanskap penyiaran negara masih mencari solusi yang saya sendiri tak ketahui ...

No comments: