Friday, February 20, 2009

DraMa babaK 1: KaLi YaNg iNi ...

Rabu, 4 Feb - Kerana appointment dengan gynae tak dirancang dan tambahan lagi kami baru sahaja berjumpa gynae Sabtu 31 Jan yang lalu, saya tak dapat menemankan Ummi ke Tawakkal. Saya sendiri baru selesai Management Meeting semalam dan ada bertimbun-timbun action item yang perlu dimajukan ke person-in-charge. Ummi diminta datang oleh Dr. Siti untuk scan dan CTG kerana dia asyik risaukan keadaan Ummi & baby.

Lagi pulak, Ahad sebelumnya kami dah bermalam di rumah Mak & Abah Leny sebab Ummi nak berurut. Timokasih bebanyak la kepada Leny sekeluarga sebab melayan kami sehari semalam termasuk meminjamkan 'bilik tidur' dan 'kain baju' untuk beradu (Sekali dengan berus gigi!).

Paginya kami keluar awal supaya cepat sampai ke Tawakkal. Appointment jam 9.00 pagi tapi Ummi nak bersarapan dulu di Haslam (Destinasi yang tak pernah miss saban kali ke Tawakkal. Berapalah agaknya contribution kami tahun ini untuk revenue Haslam!). Sampai sekitar jam 8.00 pagi, seperti janji saya hanya drop Ummi dan terus ke pejabat. Fikiran kusut dengan kerja-kerja yang masih banyak pending.

Sekitar jam 10.30 pagi ... Ringtone 'Dara Pujaan' bising berbunyi. Dalam hati "Mesti ada yang tak kena dengan Ummi" sebab janjinya saya akan jemput Ummi sekitar lunch untuk dihantar pulang.

"Bah ... i kena buat CTG ni ... Dr. Siti kata kena admit jugak today ..."

"Errrmmm okay ... (Suara buntu diri sendiri) ... takpelah i'm coming now"

I actually tried my best to make myself available at every O&G appointment. Thats one of the reason why we always have our appointment on Saturday so that all of us (All as in Qais sekali) can go TOGETHER. I have never missed and I MISSED THE LAST ONE! Ceeehhhhhssss .....

AbuQais: I finally arrived at about 11.30am ... after 30 minutes unwanted tour of the area to search for parking. I had to make 4 or 5 circles between Tawakkal, STAR Titiwangsa and bulatan Pahang to find 10 feet area I can park my car. SUSAHNYAAA!!!

1 comment:

Lenny said...

cepat sambung dramaaaaaaaa...!!

anyway.. no sweat... takder halnyer nak tido lagik umah kitorang.. eh... umah mak.. sama je la tuh... anytime ok?